Rock On

2015/12/31

Vuosi 2015 paketissa

Enää ei ole päivääkään tätä vuotta 2015, ja sitten taas täytyy raapustaa taideteoksiini uusi vuosiluku ja muistella, että nyt ei ole vuosi 2015... vaan 2016. *nauraa*


Vuosi alkoi ikävästi, koska puhelimestani loppui akku ja avaimet kotia. Kotona oli taistelua ahtauden kanssa, ulkona ei ollut lumesta tietoakaan ja olin kaikki mahdolliset illat ulkona. Keräilin hirveästi pulloja lähes joka perjantai ja keskiviikkonakin menin vähäksi aikaa pullojenkeruureissulle tai sitten tein projekteja Forumin Ciao! Caffessa. En bloggailut paljoa näiden pullojenkeräilyreissujen takia. Helmikuussa melkein unohdin koko Bloggerin.

Sain tammikuussa järkkärin (en puhu vartijoista, vaan kamerasta) viime vuoden syksyllä kerätyistä pulloista saaduilla rahoilla. Tammikuussa kävin jalat hytisten LUX-tapahtumassa, helmikuussa kävin koulun kanssa Talma Ski Centerissä ja  kävin hiihtolomalla sekä Kiinalaisen uuden vuoden tapahtumassa että Reaktorissa.


Aloin saamaan kavereita koulussa, finally. Kotona oli samanlaista ahtauden fiilistä ko alkuvuodesta. Keräilin pulloja, mutta myös aloin olemaan kavereiden kanssa. En bloggaillut hirveästi vielä tuolloinkaan, vaikka mä silloin tsemppasinkin jonkun verran. Mun piti käydä kahdessa eri konsertissa, mutta siitä toisesta tulikin vain kävelylenkki Pasilasta Steissille. Sain koulupaikan sieltä, mistä halusinkin.

Vappuaattona kävin Tyttöjen Talon vappupirskeissä ja keräilemässä kuuden pussin edestä pelkästään Tuomiokirkon portailta. Vappu itse oli aika paska. Helatorstaina kävin Hanami-tapahtumassa ja kesäkuussa taas Helsinki-päivän konsertissa. Olin kesäkuun alussa Planin järjestämällä videotyöpajalla ja Lapinlahden Lumput-projektissa mukana. Juhannuksen vietin himassa tavalliseen tapaan, keräsin kieloja ja sain naamaan hyttysen piston.

Ai niin, ja kävinhän minä toukokuussa myös Naisten Kympissä kävelemässä - mua ko ette juoksemaan saa ja halusin yhden tavoitteen täytettyä...


Kesälomanloppu meni lähinnä pulloja kerätessä, TV:tä katsellessa, kuvailessa ja muuten vaan nyhjöttämässä. Konsertteja olen kolunnut yhdesti ja lopun ajan lähinnä himassa nyhjöhtellyt. Etenkin heinäkuu oli paska, koska silloin ei ollut juurikaan edes lämmin - enkä nähnyt silloin juuri kavereita edes. Onneksi elokuu oli parempi kuukausi, olihan se lämpimämpi. Elokuussa kävin monta kertaa iltauinneilla ja pari päivää ennen päiviäni päätin uintikauteni.

Heinäkuussa kävin Grillimaisterin ilmaiskonsertissa, elokuussa kävin koulun kanssa Sääksjärvellä sekä Hietsussa, vapaa-ajalla Taiteiden Yössä ja syyskuussa tutustuin moniin uusiin ihmisiin. Syyskuussa kävin elämäni ensimmäisissä rapujuhlissa.


Selviytymistä, etenkin lokakuu ja marraskuu olivat helvettiä. Tapailin kyllä jonkun verran kavereita, mutta jonkun verran vähemmän ko esim. elokuussa. Myös Tyttöjen talo päätti laittaa mulle väliaikaisen rajoituksen marraskuussa, koska mun pitäisi olla kuulemma enemmän kotona. Mitä helvettiä sanon minä... mutta onneksi aina voin turvautua pariin kaveriini, jotka kuuntelevat miltei aina. Pullojenkeräilykin on vähentynyt merkittävästi, kiitos nimeltämainitsemattomat lellikit.

Mutta kaikesta huolimatta olen käynyt aika monessa tapahtumassa. Lokakuussa olen käynyt Lintsillä Valokarnevaaleissa kaksi kertaa ja joulukuussa taasen Heurekan Tieteiden Yössä. Ekaksi taidetta, sitten tiedettä... niin ko yks hyvä tutkijaksi opiskeleva tuttuni tuppaa sanomaan ko kysytään "mitä harrastat"...

Minä ja uusi ohjaajahahmoni Reka toivotamme yhdessä
Hyvää uutta vuotta 2016!




2 kommenttia:

  1. Hyvää uutta vuotta! :) Löysin blogisi muutama päivä sitten. Tykkään koska se ihanan omanlaisensa, vaikutat tosi aidolta tyypiltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiiä mitä muuta sanoa. Kiitti 😊

      Poista

Onko asiaa? Hyvä.
Vastaanko? Kyllä.

Mutta muista, lähetä vain sellaista palautetta jollaista sie myös mahdollisesti kestäisit.