Rock On

2017/04/03

Aika kuluu vähän liian nopeasti

Pitkästä aikaa vähän tekstivoittoisempaa postausta!

Tänään pohdin jotain liittyen tähän mitä mie tälläkin hetkellä teen, eli bloggaamiseen ja tietotekniikan käyttöön. Niin ko monilla muilla bloggaajilla on ongelmana, kommentteja ja katselukertoja ei enää tuu niin paljoa ko vielä vuosi pari sitten. Kaikki on siirtynyt Snapchatiin, Instagramiin, vloggaamaan, Periscopeen. Ei vaan kiinnosta itteäkään päivittää tätä blogia niin usein ko vielä syksyllä.

Vaikka mikä olisi, en aio jättää tätä blogimaailmaa. Kännykällä leikkiminen ei ole niin kivaa ko tietokoneella näpyttely. Monet on jättäneet blogimaailman, niin hyvät valokuvaajat ko "muoti"bloggaajatkin. En vaan osaa käyttää puhelinta niin hyvin eikä siinä oo juurikaan edes tilaa. Lisäksi läppärillä on isompi ruutu ja siitä ei tartte pitää toisella kädellä kiinni. Voi pitää sitä sängyllä samalla ko makaa.



Olen lukenut myös sellaista settiä, ettei nää ns. diginatiivit enää osaa käyttää Googlea tai sähköpostia ilman apua. Siitä tietää että tulee vanhaksi, ko kosketusnäyttöjen käyttäminen on vaivalloisempaa ko QWERTY-näppäimistöjen. Kuitenkin olen niin nuori, etten osaa käyttää vanhanaikaisia puhelimia, en edes 2000-luvun puhelimia. Tosiaan se johtuu siitä, että sain ekan puhelimen vasta 13-vuotiaana ja käytin sitä lähinnä pelaamiseen yön pikkutunneilla.

Mutta tietokoneohjelmia oon osannut käyttää jo pikkutytöstä asti. Mun eka kosketus sekä Wordiin että Paintiin tapahtui vuonna 2002, ollessani 5-vuotias. Sitten Powerpointia aloin käyttämään vuonna 2004. Exceliä vuonna 2007. Samaan aikaan nämä nykyiset snapchattajat (eli suurimmaksi nykyiset yläasteelaiset) hädin tuskin osasi juuri puhuakaan.





Ensimmäisen läppärin sain vuonna 2009, samaan aikaan nää nykyiset yläasteelaiset menivät ekaluokalle. Sitäkin ennen olin ahkerasti äidin koneella, joka päivä mä trollailin keskustelupalstoilla. Kuitenkin vielä silloin suosin enemmän äidin konetta tai iskän läppäreitä, koska niissä oli isommat näytöt. Kunnolla aloin käyttämään omaa konettani kuitenkin vasta puolitoista vuotta myöhemmin, vuonna 2010, jolloin sain isompinäyttöisen läppärin. Sillä mä aikoinaan tein monia modauksia, muttei niistä sen enempää vaan teen niistä oman postauksen myöhemmin.

Tää elämäni toinen läppäri, joka oli Compaq -merkkinen, palveli mua aina vuoden 2013 loppuun saakka kunnes siihen tuli kasa viruksia. Tän nykysen läppärin, Acerin, sain vuonna 2015. Sillä olen kirjoittanut ylivoimaisesti eniten postauksia. Ja kännyköihin vielä, niin sillä olen kirjoittanut vain yhden postauksen - ja senkin poistin myöhemmin.


Joten kirjoitan jatkossakin kaikki postaukset mun uskotulla läppärilläni, se vaan on totuus että kännykällä ei pysty tekemään postauksia saatikka olee muutenkaan blogin kanssa. Kännykkäni on lähinnä vain Instagramin kanssa pelleilyyn sekä viestittelyyn.

Mua kyllä harmittaa se, että monet hyvät blogit ovat joko hiljaiselolla, lopettaneet tai poistettu. Monet ovat siirtyneet vlogeihin tai kokonaan Instagram / Snapchat -maailmaan, onhan niitäkin jotka ovat siirtyneet kokonaan pois somesta. Toisaalta ymmärrän heitä, siihen ainaiseen panostamiseen kyllästyy ennemmin tai myöhemmin. Ei sitä tiiä itekkään, missä olen ja mitä kiireitä mulla on silloin ruuhkavuosien aikaan. Tai sitä, että olenko mie elossa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Onko asiaa? Hyvä.
Vastaanko? Kyllä.

Mutta muista, lähetä vain sellaista palautetta jollaista sie myös mahdollisesti kestäisit.