Rock On

2016/12/15

Kalenterikuustoist: Kosmopoliittius ja minä




"Olin varsin yksinäinen pikkutyttö. Ei ollut nukkejen lisäksi muita kavereita. Mulla oli jäätävä identiteettikriisi. Ei ollut mulla muiden kanssa yhteistä kieltä. En kokenut silloin tätä maata kotimaaksi, vaikka mulla sukua täällä onkin. Nykyään en osaisi elää sielläkään, missä synnyin. Mulla ei ole maata, jossa tuntisin oloni täysin kotoisaksi. Nykyään olen en niin yksinäinen tyttö, joka ei millään meinaa asettua naisen saappaisiin."

Kosmopoliittius näkyi ja näkyy mussa edelleen. En pysty syömään niin mausteista ruokaa ko iskä, mutten jaksaisi niitä perunoitakaan joka päivä. Olisi ihanaa, jos läpi vuoden olisi vähintään sen 10 astetta. Olisi ihanaa, jos kesällä olisi lämmintä eikä sataisi. Pääsis rannalle uimaan. Ei tarvitsis palella. Kiinnostusta muihin kulttuureihin riittää; omistin kiinalaisen horoskooppini Tumblr-nimeen, Pinterestissäni on paljon aiheeseen liittyvää myös. Mun tietsikan taustakuvassa on yksi mielenkiinnonkohteista.

Suomalaisin ruoka, mistä pidän on ehdottomasti makaronilaatikko. Mun iskän kotimaassa on ollut yhteen aikaan fornetteja myynnissä, niitä on ikävä. Siellä on myös pasteijoita, sairaan hyvää pizzaa ja jätskiä sekä jääteetä tyyliin kaikkialla. Mun synnyinmaassa on maailman eteläisin pilvenpiirtäjä ja purukumimehua. Olen uinut Tyynessämeressä, Adrianinmeressä ja Suomenlahdessa. Kokemusta riittää ja aion joku päivä mennä Näsinneulan huipulle ihan vaan hehkuttaakseni, että olen vuonna 2003 käynyt Skytowerissa porukoiden kanssa.

Matkalaukkulapsena eläminen vaikuttaa muhun myös siten, että mä en mielelläni asu samassa paikassa muutamaa vuotta pidempään. Olin kirjoilla nimeltämainitsemattomassa käpykylässä 10 vuotta, jouduin elämään viimeiset muutaman vuoden siellä vastoin tahtoani. Aikoinani olin innoissani muuttaessani Roihikseen virallisesti. Olin yhtä innoissani ko sain muuttaa omaan kotiin. Tosin tähän vaikuttaa myös se, että mä muutin porukoiden kanssa monta kertaa, ko olin pieni. Ainakin neljä-viisi kertaa, korjatkaa jos olen väärässä. Mussa taitaa olla kiertolaistytön verta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Onko asiaa? Hyvä.
Vastaanko? Kyllä.

Mutta muista, lähetä vain sellaista palautetta jollaista sie myös mahdollisesti kestäisit.