Rock On

2016/12/06

Kalenterikuustoist: Sinistä ja valkoista

Tänään on itsenäisyyspäivä, Linnan juhlat tulevat mun naurettavaksi ja ihailtavaksi, ja kalenterin kuudes luukku aukeaa eli neljäsosa kalenterista on läpikäyty. Tänään käyn läpi sinisiä ja valkoisia julkaisemattomia kuvia sekä kirjoittelen mielipiteitä ja tuntemuksia suomalaisuutta kohtaan.



Mie olen verisesti vain puoliksi suomalainen, henkisesti vielä vähän vähemmän vaikka olen polkenut näitä maita jo 12 vuoden ajan. Suomalaisuus näkyy mussa kielellisesti, hyvästä valittamistaidosta, musiikkimausta ja huonosta kuumuudensietokyvystä.



Mua kiinnostaa eräät suomen sukulaiskielet. Osaan niiden alkeet, jos en osaa lausua niin osaan kirjoittaa niiden alkeet. Suomalaisuus ei itsestään niin kiinnosta, koska se on mulle itsestäänselvyys. En kuitenkaan kehtaa hakeutua mihkään kielikurssille, koska koen itseni muiden hakijoiden joukossa outsideriksi. Mutta kiinnostus on säilynyt jo vuodesta 2008 alkaen...

^ Tämä teksti on ainakin osittain bullshittiä ja kyseisen Tiinan kuva on löydetty Googlesta hakusanalla Jennifer Aniston.

Välillä (lue: liian usein) luen eri nettilehtien kommenttipalstoja ja miltei joka kerta joudun häpeämään. Varmaan tänkin vuoden Linnan juhlia katsoessa tulee mun mielenkiinnonkohteita, joita muut ilkkuvat siksi, että he haluavat vaalia omaa kieltään ja kulttuuriaan. Ne eivät tiedä, että vielä 1800-luvulla suomen kieli ei ollut asiointikieli, vaan ns. "köyhien junttien" arkikieli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa, ja pitää lähettää palautetta kuvista ja miksei myös kirjoitteluista.