Rock On

2016/12/02

Kalenterikuustoist: Musiikki ja minä

Päivää täältä joulukalenterista. Tänään käsitellään musiikkimakuani ja siihen, miten suhtaudun musiikkiin.

Lapsena olen digannut erittäin paljon radiohiteistä ja iskelmistä. En silloin kuunnellut mitään Olavi Virtaa tai Reijo Taipaletta, mutta esimerkiksi Anna Erikssonia, Paula Koivuniemeä, Lauri Tähkää ja Elonkerjuuta ja Yötä. Radiohittiartisteista muhun iski Rihanna,
Martti Vainaa & Sallitut Aineet ja Cheek. Myös Smurffeja ja kasarilla tehtyjä lastenlauluja kuuntelin. Smells Like Teen Spirit oli lähinnä guilty pleasure, ja rock ylipäätään. Hyvänä huomiona olkoon myös se, että Iskelmädisco joka lauantai oli pakollinen!

Kuudennella luokalla mun musamaku alkoi muuttumaan. Iskelmät jäivät taka-alalle, siinä samassa rock otti alaa. Seiskaluokkaan mennessä mun kuulokkeista oli miltei soinnut aina rock, joskus suomipop, koneraiskattu pop ja "draivimusa" kyllä kanssa kuului, mutta joo. Mulla oli kaksi Walkman-merkkistä "ämppäriä", toisen sain kuudennella joululahjaksi. Tehosekoitin, Ugly Kid Joe, Nirvana ja Happoradio olivat sen ajan popituimmat.






Yläasteella ja vanhempana mun musamaku alkoi monipuolistumaan ja tottahan toki se monipuolistuu edelleen. Ensiksi mukaan tuli vanhat rock'n'roll-käännökset, sitten grunge tuli rytinällä, sen jälkeen kasari-iskelmä teki comebackin, sitten mukaan tuli syntikkapop, camp-käännökset ja viimeisimpänä vaihtoehtotyttöbändit. Nykyään mun musamaku onkin aika monipuolinen.







 EDIT 2017.04.02. Lisätty kuva mun Spotifysta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Onko asiaa? Hyvä.
Vastaanko? Kyllä.

Mutta muista, lähetä vain sellaista palautetta jollaista sie myös mahdollisesti kestäisit.