Rock On

2015/12/11

Luukku 11: Yksitoista satunnaista faktaa

Terve! Hello! Tiõrv! Szia!
Tänään kirjoitan 11:ttä kertaa joulukalenteria ja tänään kerron 11 faktaa itsestäni.

1. Mulla on todettu Asperger ja AD/HD, ja voin sanoa etteivät nämä yhdistettynä itsepäisyyteen ja anarkistiluonteeseen tuota hyvää jälkeä. Huonoja puolia ovat mm. rajut tunnepurkaukset, hankaluudet liian monessa asiassa ja hyviä puolia taas rikas mielikuvitus sekä into tehdä asioita joista tykkää.

2. Katson TV:stä säännöllisesti Selviytyjiä, Kauhukeittiötä, Putousta sekä Oddasatia. Vuosittaiseen rutiinikatsontaan kuuluvat myös Euroviisut, Linnan juhlat sekä aattona erilaiset jouluohjelmat 24/7. Jos ajoissa saan tietää mun mielenkiinnonkohteisiin liittyvistä dokumenteista (esim. Non-Profit, Huuto tuuleen), niin katon ne. Elävästä Arkistosta ja YouTubesta olen myös löytänyt vanhoja vintage-ohjelmia (Ohimennen, Lista Top 40) ~ sekä vähän uudempia (Kurjat kuppilat) katsottavaksi.


3. Teen joka vuosi kalenterin kotini seinälle. Jos en kerkiä tai pysty muuten tekemään, tuunaan jostain ilmaiskalenterista, joita esim. Sinellistä saa. Viime vuosina olen ikuistanut kalenteriini piirroksia mun hahmoista, mutta tänä vuonna niitten piirrosten vähyyden vuoksi ikuistin kalenteriini tänä ja viime vuosina otettuja valokuvia. 

4. Olen avannut 10 vuotta suklaakalenterin luukkuja ja tänä vuonna päätin, etten aio hankkia itselleni joulukalenteria kaupasta. Sen sijaan päätin tehdä sellaisen itse tänne Mireten maailmaan monista syistä. En halua syödä joka aamu jotain suklaata tai saada jotain turhaa krääsää, tuhlata enempää enkä enempää roskaa jouluaaton jälkeen. 



5. Kierrätän enemmän ko mielelläni, enkä kestä tämän takia kaupan roskiksia koska suurin osa ihmisistä heittää roskia ekaan roskikseen mitä löytyy tai mikä pahinta, maahan. Tähän kerronkin myös sen, että kierrätän myös toisten puolesta, nimittäin olen kerännyt pulloja ainakin 4 pussin verran pelkästään viikon kahden aikana. Pullo-Mipa on siis jälleen herännyt.

6. Lempieläimiäni ovat kultakalat, pöllöt ja kissat. Kultakaloihin kiinnostus on alkanut mun mielenkiinnonkohteistani, yks heikäläisistä on tehnyt albumin joka tarkoittaa suomeksi "Kultakalatkin joskus kyllästyy", lisäksi onhan ne ihanan värisiä. Pöllöt ovat vaan niin sympaattisen oloisia yökyöpelejä ja kissat ovat vaan tosi ihania.


7. Mulla ei ollut vapaa-ajalla nähtyjä kavereita ennen yläasteen loppua ollenkaan, ei poikkiksia ei ketään. Ekat kaverini jota aloin näkemään vapaa-ajalla olivat Sari ja Elias.

8. Olen usein iltapäivät ulkona, jos suinkin mahdollista. Käyn Tyttöjen Talolla tai Hapessa avoimissa ryhmissä tai sitten olen kavereiden kanssa hengailemassa ostarilla. Ja aina ko olen kylillä, niin tuhlaantuu aina se 4,20€ vähintään.




9. Joka kerta ko maistan alkoholia, koen sen maistuvan pahalle. En ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat että on olemassa makeita alkoholijuomia. Kaikissa on se alkoholin tarjoama kitkeryys, joka pilaa maun. Kaikki maistuvat joko ruostuneelle vedelle, desifiointiaineelle tai pilaantuneelle mehulle. Tämä sana pätee siis niihin, mitä olen itte maistanut.

10. Nykyään syön karkeista lähinnä suklaata ja Toffifeeta, joskaan en niitäkään ko vaan joskus. Jätskiä, siitä tehtyä pirtelöä ja smoothieta kuluu sen sijaan niitten edessä, koska ne eivät ole niin makeita. Joten makein juttu mitä vedän joka päivä, on limonadi. Onneksi sekin on korvatunut välillä jääteellä tai mehulla. 



11. Aloitin bloggailun vuonna 2010, mutta kunnon blogia aloin pitämään vasta vuonna 2013 keväällä ja siinä näytin niitä mun juttuja. Lopetin ja pistin sen blogin lukkoon ysiluokan päätyttyä, eli saman vuoden kesällä. Jos haluaa lukea sen ajan kommelluksia, niin käykää katsomassa risuaitaa "2013".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Onko asiaa? Hyvä.
Vastaanko? Kyllä.

Mutta muista, lähetä vain sellaista palautetta jollaista sie myös mahdollisesti kestäisit.