Rock On

2014/05/18

Synkkä ja kivinen reissu nimipäiväkalentereineen

Perjantaina olin koulunkanssa syömässä Chico's-nimisessä ravintolassa. Siitä sitten menin keräämään pulloja ja ystävääni tapaamaan, joka jäi monesta kohtaamastani ongelmasta johtuen ennätyslyhyeksi... sitten lauantaina käväsin taas ulkona, lauantai-ilta on kyllä vilkkaampi ilta kaiken suhteen, mutta söin sellasta lihapulla-tomaatti-ketsuppi-leipää, ja menin siitä vielä ScanBurgeriin syömään ranskalaisia ja suklaapirtelöä. Siitä sitten kämpille dataamaan ja nukkumaan. Ja olen sitten tässä. Eilen tosin tein vähän muutakin...

Mutta ei siinä vielä kaikki, tää leikkihän on vasta alussa. Lauantaina jatkoin Erikoiset Nimipäivät-projektia. Kerron nyt siitä, sillä muuten tää postaus jäi kuivamuonaksi. Aloitin sen viime kesänä. Mulla oli ennen tätä nykystä yksi samanlainen, mutta se poistui sitten muun tietokoneen muistojen saattelemana viruspaskojen suihin valitettavasti. Juuret johtaa mun kiinnostukseen nimistä, joka alkoi jo silloin, kun olin pikkutyttö, sillä kaikille nukeille oli saatava nimet, lisäksi mun toinen nimi ja taitelijanimi ovat molemmat aika harvinaisia. Toisen nimeni sain kirjasta, jota äitini luki kun hän oli mun ikäinen, taitelijanimeni tuli mun toisesta kiinnostuksen kohteesta. Tällekin päivälle "kalenterini" on buukattu nimillä: 19.5. nimipäivää viettävät mun kalenterini mukaan mm. Emily, Emilie, Emili, Emeliina, Emmiina, Miila, Milaja, Milana, Milanja ja Milena. Onnea tottakai myös kaikille Emilioille, Emmoille, Emmeille, Milloille, Miljoille, Milkoille, Miloille ja Amalioille.

Päivän selfie, huoh mä näytän alastomalta naispuoliselta Hannibal Lecteriltä... huomaa perjantaina ostettu paita, jonka sain halvalla Monkilta.
Jaan tän sketchin täälläkin; huomaa ettei piirtämiseni hiirellä ole käsinpiirtelyn arvoista... tein tän siis perstaina perjantai-iltana, kun eksyin Sketch Padiin, jonka värivalikoima oli yhtä laaja kuin eläinmäärä Saharan aavikolla. Siksi tässä ei ollut varjostuksia tai mitään muutakaan sellasta, mitä piirustuksissani yleensä on.
Internetin ihmeellisestä maailmasta löysin tämän nuhjuisen Suosikin. Tämä lehti on vuodelta 1968, ja kyseessä oli siis kesäkuun numero. Kansikuvassa on kaikille tuntematon tyttöduo Seidat, ja lisätietoa lehdestä voitte lukea tästä: http://aikauslehdet.blogspot.fi/2014/02/suosikki-1968-6.html 
Huomaa että aika kivisiä päiviä ollut nää vikat päivät Miretellä... vois vaikka siivota ja tehdä tänne vaikka jonkun kivan kansikuvan ja kuunnella se instrumentaalikorvamato Popcorn, kun se on tässä päässä soinnut koko viikonlopun...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa, ja pitää lähettää palautetta kuvista ja miksei myös kirjoitteluista.